基礎化粧品の需要に消費者の美意識と子どもの有無が与える影響の分析
1) 同志社女子大学 現代社会学部
- Abstract
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本研究では化粧品産業に注目し,中でも基礎化粧品(スキンケアブランド)の購入実態・意向を調査することで,今後注目すべき消費者の属性や潜在的な美意識の傾向を明らかにする研究を行った.我々は,消費者の生活環境と購買行動・意識は異なるという見地から美意識と子どもの有無の関係性を考察し,商品の販売促進に繋がる消費者の購買行動やその傾向を分析した.結果として,経済力が高い人ほど美意識も高くなる傾向を確認し,美意識の高さには経済力だけではなく,子どもの有無や人数も影響していることを明らかにした.
In this study, we focused on the cosmetics industry and conducted a survey of the actual and intended purchases of basic cosmetics (skincare brands) in order to identify consumer attributes and latent trends in aesthetic awareness that should be paid attention to in the future. We introduced the relationship between aesthetics and the presence of children from the standpoint that consumers' living environment differs from their purchase behavior and awareness. As a result, we confirmed that people with higher economic power tend to be more aesthetically conscious, and clarified that not only economic power but also the number of children affect the level of aesthetic consciousness. - Keywords
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基礎化粧品,美意識,ブランドイメージ
basic cosmetics,aesthetics,brand image