DXフレームワークの進化に学ぶ
1) 武庫川女子大学
- Abstract
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2014年にMIT SloanとCapgeminiのチームから提案されたDX成功のためのフレームワークが2021年になり、様々な企業の活動成果を踏まえて更新された。特に注目される点は「顧客経験」に加えて「従業員経験」という枠が設定されたことである。DXの議論で従業員の視点が取り上げられることが少ないことから、職場のデジタル化とDXへの取り組みがリンクできない企業には重要な指針となることが期待できる。本論ではこのフレームワークの進化の内容をレビューし、取り組みが進まないあるいはこれから取り組みを進めようとする企業への重要な指針としたい。
In 2014, the framework for DX success proposed by the MIT Sloan and Capgemini teams was updated in 2021 based on the activities of various companies. Of particular note is the fact that a frame called "employee experience" was set in addition to "customer experience." Since employee perspectives are rarely taken up in DX discussions, it can be expected to be an important guideline for companies that cannot link digitalization of the workplace with DX initiatives. In this paper, we will review the evolution of this framework and provide important guidelines for companies that are not or will be working on it. - Keywords
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デジタルトランスフォーメーション,従業員経験,フレームワーク
Digital Transformation,employee experience,framework